Industry hosté

Hosté 1. ročníku Industry v roce 2018
 
Erwin M. Schmidt
producent

Erwin M. Schmidt vystudoval filmovou produkci, pracoval na různých pozicích v mezinárodním prodeji a na filmových festivalech, byl producentem 3D filmů Wima Wenderse. V současnosti se věnujte novým narativním formám, jejich vývoji, produkci a distribuci. V roce 2016 založil společnost Propellor FilmTech Hub společně s Berlinale EFM, MFF Rotterdam a CPH v Kodani. V roce 2018 společně s Oscarovým producentem Gian-Piero Ringelem založili FilmTech Office hub. Je organizátorem pravidelných setkání FilmTech Meetup Berlin a programerem infiniTIFF, sekce pro interaktivní projkety na MFF Transilvania.

Mika Johnson
režisér
Mika Johnson je režisér, fotograf a spisovatel, tvůrce VR projektů, hudebních videí a hraných a dokumentárních filmů. Mezi jeho nedávné projekty patří VR adaptace prvního dějství Kafkova románu „Metamorfózy“, surrealistický projekt „Confessions of a Box Man“, inspirovaný „The Box Man“ Koba Abeho a „Forever Professor“, oceněný film o Markovi McKinleyovi, o psychologovi posedlého časem, který má největší sbírku mluvících hodinek na světě. Režíroval 15 epizod webového seriálu  The Amerikans „. Johnson  vyučuje workshopy VR, režii a dokumentární tvorbu.

Pro více informací se můžete podívat zde.

Jakub Pinkava
producent

Během studií na FAMU pracoval jako vedoucí produkce na několika celovečerních filmech. V roce 2012 spoluzaložil Free Cinema – POFIV, neziskovou organizaci pro filmové vzdělávání. V roce 2015 koprodukoval hraný dokument Martina Kohouta The Czech Way. Jako vedoucí produkce pracoval na posledním filmu Jana Němce Vlk z Vinohrad. Podílel se na filmu Andrey Culkové Testosterone Story a pracoval jako vedoucí produkce na oceněném filmu Adina Pintillie Touch Me Not (Zlatý medvěd za nejlepší debut – Berlinale 2018). V současné době pracuje jako nezávislý producent na interaktivním dokumentu Zapomenutá válka. Kromě tvorby filmů je Jakub aktivní součástí české interaktivní / VR komunity, kde vyvíjí interaktivní projekty.

LEEN SEGERS
LucidWeb

Leen se už téměř deset let věnuje budování technologických a mediálních startupů. Pohybuje se na předních liniích startupového světa, kde s nadšením podporuje sociální média i monetizaci online videí. V roce 2014 se jako provozní ředitelka stala součástí týmu prémiového média o evropském technologickém průmyslu Tech.eu. Na základě přesvědčení, že budoucnost mobilních videí leží v imerzivních zážitcích, založila firmu LucidWeb věnující se konzultacím a vývoji softwaru v oblasti virtuální reality (VR) a webové virtuální reality (WebVR). LucidWeb je výzkumným partnerem a jedním z vydavatelů zprávy o situaci v oblasti VR The VR Fund European Industry Landscape. Stejně tak se podílí na investiční analýze State of the European VR Industry publikované na Tech.eu. Leen je spoluzakladatelkou iniciativy Women in XR Europe, která má dnes více než 400 členek z celé Evropy. V přednášce nazvané Stav evropského VR průmyslu se podělí o své rozsáhlé znalosti ohledně současné situace v oblasti virtuální a rozšířené
reality. Startupy, investoři, profesionálové, tuhle přednášku si nesmíte nechat ujít!

NEIL STEVENSON
Manažer kvalitativního výzkumu, Ipsos MORI

Neil Stevenson pracuje jako manažer výzkumu ve společnosti Ipsos Connect, kde radí klientům z oblasti médií a technologií. Neil vydal několik článků o VR, včetně textů věnovaných tomu, jaký má VR potenciál být přijata na masovém
trhu. Psal pro Marketing Week, Mediatel nebo Association for Qualitative Research. Přednášel také na akcích typu The Insight Show a pro Media Research Group. Neil momentálně ve spolupráci s BBC zkoumá, jak si VR osvojují ti, kteří tuto technologii nepřijali mezi prvními, a jak ji používají doma. Aktivně se podílí na organizaci Ipsos VR Sessions, kde se setkávají zajímaví myslitelé, influenceři a značky z oblasti VR. Neil ve firmě Ipsos nejenom hodnotí reakce spotřebitelů, ale zároveň pro ni také vyvíjí nástroje pro výzkum VR s cílem rychle a za co nejmenší náklady získat dostatečnou zásobu informací. Před příchodem do Ipsosu pracoval Neil v think thanku, kde se věnoval sociální politice. Má PhD titul z politické komunikace.

DAN BENZAKEIN
Strategie digitálních médií & obsahu pro VR

Patřím mezi ty, kdo věci rychle přijmou, ale také si je přizpůsobí k obrazu svému. Mám více než 20 let zkušeností s digitálními médii, obsahem a akcemi v oblasti filmu, hudby, televize a videoher. Jsem online od roku 1994, sleduji globální inovace a trendy a mám široký přehled o přesunu do digitální sféry. Poskytuji strategické konzultace ohledně všeho, co je spojené s obsahem (výzkum, vývoj značky, marketing, budování komunity, sociální média, zapojení publika), od produkce až po distribuci. Vždy mám přitom na paměti tvorbu hodnoty pro uživatele. Momentálně pracuji na vývoji několika projektů spojených s VR a jsem šéfredaktorem online media imm3rsive, které se věnuje imerzivní zábavě (VR, 360° video, interaktivní zážitky). Jsem zakladatel rumunského think thanku pro virtuální a rozšířenou realitu Realities.

AURÉLIE MARX
Manažerka tematické nabídky na Arte Future

Aurélie Marx studovala na École normale supérieure, na začátku své profesionální kariéry pracovala jako profesorka němčiny a následně se stala členkou vedení Arte France.

THIBAUT BRACQ
Dramaturg filmového festivalu Premiers Plans v Angers

Festival Premiers Plans se ve francouzském městě Angers koná každoročně už od roku 1989. V roce 2011 přilákaly jeho soutěžní sekce, program a doprovodné akce zhruba 68 000 filmových fanoušků, kteří nadšeně diskutovali o filmu s mladými evropskými režiséry a dalšími odborníky. V průběhu let se tento festival stal významným místem setkávání evropských filmových tvůrců a mnozí režiséři, jako například Fatih Akin, Nuri Bilge Ceylan, Joachim Lafosse, Matteo Garrone, Arnaud Desplechin, Xavier Beauvois, Nick Park, Cristi Puiu, Paolo Sorrentino a Thomas Vinterberg byli objeveni právě v Angers, kde se promítal jejich první film. V oficiálním výběru se každý rok představí 80 debutů rozdělených do pěti soutěžních sekcí: evropské celovečerní debuty, evropské krátké debuty, francouzské krátké debuty, studentské filmy a evropské animované filmy. Program doplňují dvě nesoutěžní sekce: free style a „další záběr“.

MARCO URIZZI
Programový koordinátor platformy Eye on Films

Eye on Films je značka a platforma věnovaná podpoře a šíření prvních a druhých evropských filmů. Založila ji společnost Wide v lednu 2011 s podporou programu Creative Europe MEDIA Evropské komise. Díky síti čítající přes 153 filmových profesionálů (včetně festivalů, distributorů, VOD platforem a obchodních agentů z více než 50 zemí) zajišťujeme propagaci, promítání a komercializaci více než 112 nezávislých filmů po celém světě.
Cíl:
Eye on Films (EoF) má několik cílů:

  • Koordinovat síť festivalů a distribučních partnerů v evropských i třetích zemích
  • Koordinovat značku pro první celovečerní filmy vybrané partnery EoF (zhruba 12 až 15 nových evropských i neevropských
    filmů ročně)
  • Zajistit promítání těchto filmů na partnerských festivalech EoF

EDDIE BERTOZZI
Dramaturgie

Mezinárodní týden filmové kritiky (Settimana Internazionale della Critica) je nezávislá sekce Benátského filmového festivalu. Týden kritiky organizuje Svaz italských filmových kritiků (Sindacato Nazionale Critici Cinematografici Italiani –
SNCCI). Jedná se o soutěžní výběr sedmi celovečerních filmů debutujících režisérů. Další dva filmy jsou promítány mimo soutěž. Těchto sedm filmů soutěží o Cenu diváků Mezinárodního týdne filmové kritiky a Lva budoucnosti – cenu Luigiho De Laurentiise za debut.
Manažer akvizic v italské distribuční společnosti Academy Two specializující se na artové filmy. Naše nabídka zahrnuje cenami ověnčené filmy od mistrů světové kinematografie, jako jsou Olivier Assayas, Aleksandr Sokurov, François Ozon a Andrej Zvjagincev.

DANIELA CHLAPIKOVA
Manažerka akvizic v Pluto Film

Pluto je světová prodejní a festivalová distribuční společnost, jejímž cílem je uvádět na mezinárodní trh kvalitní celovečerní filmy a představovat je mezinárodnímu publiku. Zaměřuje se hlavně na artové filmy a filmy překračující žánry od začínajících talentovaných tvůrců z mezinárodní i německé scény. Pluto Film usiluje o to, aby se filmy dostaly do oběhu a byly promítány po celém světě a ve všech distribučních kanálech.

LOÏC MAGNERON
WIDE

Značku WIDE založil Loïc Magneron a dnes jako přední nezávislá společnost zastupuje přes 20 nových celovečerních filmů ročně a také katalog minimálně 500 hraných filmů a 300 dokumentů sdružených pod hlavičkou WIDE HOUSE. V roce 2011 vznikla značka Eye on Films (EoF), jejímž cílem je propagovat celovečerní debuty a upozorňovat na začínající filmaře pomocí jedinečné globální sítě filmových profesionálů. Náš katalog obsahuje celou škálu filmů od mezinárodně uznávaných režisérů (mimo jiné zrestaurované klasiky LOLA MONTES od Maxe Ophulse nebo ŽÍT SVŮJ ŽIVOD od J-L Godarda), ale také výběr žánrových, hororových nebo nekonvenčních dramat z celého světa. V roce 2015 uvedla společnost WIDE do kin film Vinko Brešana KNĚZOVY DĚTI, a tím spustila své distribuční oddělení. Po nesmírném úspěchu v Chorvatsku byl tento film distribuován do více než 32 zemí.
Za méně než rok uvedla společnost ve Francii už tři filmy.

DANIELA STANÍKOVÁ

Daniela Staníková působí v  oboru audiovize již řadu let
– mimo jiné jako koordinátorka programu MFF Karlovy Vary nebo redaktorka dokumentu v České televizi
– Telexport.  V letech 2010 – 2016 byla členem odborné komise Odboru médií a audiovize MK.

Kancelář Kreativní Evropa vede od jejího založení v roce 2003.

info@febiofest.cz

MEZINÁRODNÍ FILMOVÝ FESTIVAL PRAHA - FEBIOFEST s.r.o.
Růžová 13, 
Praha 1, 110 00, Česká republika
+ 420 221 101 111

Buďte s námi v kontaktu

Buďte s námi v kontaktu

© 2017 MEZINÁRODNÍ FILMOVÝ FESTIVAL PRAHA - FEBIOFEST s.r.o. Made with love by WHITE GORILLA.